April Fool(s)

-Halo, mama.

-Pa gde si ti? Zovem te čitavo jutro!

-Spavala sam. Čitavo jutro.

-Dobro, nema sad veze, nego… Sećaš se kad si izgubila telefon? To jest, kad su ga ukrali?

-Da, šta sa tim?

-Pa, sećaš se da si prijavila krađu?

-Dobro…

-Sećaš se da su ti rekli da, ukoliko ga nađeš, nazoveš stanicu kako bi obustavili čitav proces?

-Ma sećam se, ali to su samo birokratske stvari, nije bitno…

-I sećaš se kako ti to nisi uradila?

-Pa dobro, kažem ti, nije ni važno, niko to ne gleda. Verovatno su već zaboravili na to…

-E, pa, vidiš, nisu. Zvali su iz stanice i rekli kako su pronašli telefon,  i lopova takođe.

-Ne znam ja šta su oni našli kad je telefon u mojoj ruci.

-E, vidiš, to sam i ja rekla. I oni su odgovorili da ćeš biti krivično gonjena za malverzaciju, kao i zloupotrebu usluga Policije.

-Šta ću biti?! Šta si tačno rekla?

-Rekla sam: „Vidite, moja ćerka je još davno pronašla svoj telefon, ali u tom silnom ushićenju je zaboravila da vas nazove… Nekako je smetnula to sa uma, jer, znate, bila je ushićena…“

-Ja ne mogu da verujem! Ushićena? Smetnula s’ uma!

-Eto! Ništa ne valja, sad ću još ja biti kriva što ti zloupotrebljavaš…

-Ma šta zloupotrebljavam? Ni na crveno ne prelazim! Šta sad da radim, da ih zovem?

-Ne, ne, rekli su da lično odeš tamo kako bi prisustvovala podizanju tog procesa. Zar nisi videla moju poruku? Treba da si tamo za 20 minuta.

-Kakvog procesa?! Je l’ se ti šališ sa mnom? 20 minuta? 20 minuta!

-20 minuta. Javi mi se kad stigneš tamo.

….

Posle munjevitog spremanja, pomahnitalog oblačenja, bacanja i češljanja, potencijalni optuženik zove taksi. Nakon čekanja čitave male večnosti da se vozilo dovuče do „iza ćoška“, seda u taksi sa previše razdraganim vozačem. Previše razdragani vozač ukratko prepričava životne priče svih mušterija koje je jutros vozio. Potencijalni optuženik daje do znanja, ne tako suptilno, da ga trenutno više uznemirava lični daljni tok životne priče, razmišljajući o načinima na kojim može jedan čovek da bude uhapšen.

1. Bez sile: naizgled najbolji način ponašanja. Ukoliko ona ne pokazuje silu, neće moći ni „oni“ da je primene. Sve će se odigrati mirnim tokom, civilizovano, bez primitivnog dokazivanja zakona jačeg. E sad, tu može doći do problema. Tišina i ćutnja gotovo dođu kao priznanje. Ako vide „bubicu“ pred sobom, zašto je ne bi zgazili?

2. Sa silom: a ako „bubica“ podivlja? Ako „bubica“ ne ustukne i isprsi se? Videće da sa njom ne može bilo kako, i ona ima glas! Napad je najbolja odbrana. (ili bar tako kažu) Možda ih drčnost zadivi, pa pomisle da je u pravu, ako poveruju energičnom nastupu. Da, da! Samo snažno! Hm. Samo neka „bubica“ bude drčna, pa će na kraju završiti razmazana na asfaltu.

Super si, „bubice“.

Potencijalni optuženik, koji je već sad izbezumljen i u potpunosti zaboravio na svoj drčni nastup, stiže u stanicu.

-Izvolite?

-Jj..ja sam došla… Ovaj, bila sam pozvana, zbog nekakvog procesa…

-Kakvog procesa? Govorite glasnije.

-Paa… zvali ste me jer sam zaboravila da vam javim, ovaj, pronašli ste telefon, i ja, ali niste moj…

-Kakav telefon? Jeste li vi Nikola M.?

-Ne, nisam Nikola, ali ste me zvali, jjja… Ja sam zloupotrebila…

-Šta ste zloupotrebili, sem mog vremena?

(potencijalnom optuženiku zvoni telefon, brzo spušta slušalicu)

-Rečeno mi je da sam zloupotrebila vaše usluge… Vidite, ja stvarno nisam kriminalac, nisam nikad ništa malve… malveril… malverizovala, ili šta god! Ja ni preko crvenog ne prelazim, ne dam ni drugima, baš sam neki dan, ovaj… Verujte mi, ovo je velika zabuna, ja nisam bila u gradu, nisam mogla da javim za telefon. Ali, on je pronađen, evo – vidite ga!

(opet zvoni telefon)

„Dođavola mama, šta me sad zoveš?“

-Kakve naše usluge? I ugasite taj telefon.

-Da, da naravno…

(opet zvoni telefon)

„Brate, mama!“

(potencijalni optuženik na zahtev policajca otvara poruku koja mu je stigla)


message:

Ne moraš da ideš do stanice – Aprilililili! :))


(potencijalni optuženik menja boju iz crvene u zelenu, sa blagim nijansama plave)

-I, opet Vas pitam, šta ste zloupotrebili? Dajte Vi meni ime i prezime, nešto se mnogo igrate. Kako se zovete?


-Aprilski Jack Magarac Ass.


 

Katarina Kovčin

4 mišljenja na „April Fool(s)

Ostavite odgovor

